• امروز : چهارشنبه, ۱۳ دی , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 3 January - 2024

پاکدشت در اولویت استان شرقی!

  • ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴
پاکدشت در اولویت استان شرقی!
اهمیت پاکدشت در موضوع استان شرقی

🟢 آقای کارخانه؛ منشأ خیر برای پاکدشت شوید!

#صالح: سخن را با فرازهایی هدایتگر از چشمه سار زلال امیر بیان در عهدنامه امام علی (ع) برای مالک اشتر نَخَعی آغاز می کند که

فرموده اند:

«ای مالک، آگاه باش که تو را به شهرهایی روانه کردم که پیش از تو فرمانروایانی در آن به عدالت و ستم حکومت کردند، و مردم به وضع تو به همان صورت می نگرند که تو به حاکمان پیش از خود می نگریسته ای، و همان را در حق تو می گویند که تو درباره حاکمان گذشته مصر می گفته ای؛ شایستگان را به ذکر خیری که خداوند بر زبان بندگانش جاری می کند می توان شناخت. پس باید محبوب ترین اندوخته ها در نزد تو عمل صالح باشد. بنابراین بر هواهایت مسلط باش….»

«باید محبوب ترین امور نزد تو میانه ترینش در حق، و همگانی ترینش در عدالت، و جامع ترینش در خشنودی رعیت باشد، چرا که خشم عمومْ خشنودی خواص را بی نتیجه می کند، و خشم خواص در برابر خشنودی عموم بی اثر است….»

«همانا ستون دین، و جمعیّت مسلمانان، و مهیا شدگان برای جنگ با دشمن توده مردمند، پس باید توجه و میل تو به آنان باشد.»

«در امور خود بخیل را وارد مشورت مکن که تو را از بخشش مانع گردد، و از تهیدستی می ترساند؛ و همچنین با بزدل و ترسو که تو را در اجرای برنامه هایت سست می نماید؛ و نه با طمعکار که حرص براندوختن و ستمگری را در نظرت می آراید…»

«در استوار ساختن آن چه صلاح کار شهرهایت بر آن است، و برپا داشتن آن چه مردم پیش از این به آن مستقیم شده اند با دانشمندان و اندیشمندان زیاد گفتگو کن….»

و اما آقای کارخانه! پس از انتصاب شما به عنوان سرپرست فرمانداری پاکدشت، #صالح یادداشتی خطاب به شما با عنوان «آقای فرماندارلاحِق!(پسین، بعدی، مقابل سابق) این خاطرات را بخوان ، خوب و درست و درمان هم بخوان» ضمن بیان خاطراتی در مورد چگونگی عزل و نصب ها آورد: «امیداست آقا فاضل اولاً به فرمایش امام راحل، عالم را محضر خدا و ناظر بر اعمال خود بداند. ثانیاً علاوه بر نظارت دولت ، نظارت عموم مردم و رسانه ها را جدی بگیرد و انشاء الله الرحمن چون نامش، از فضل و کمال بالا برخوردار باشد و سخن پدر معظم دو شهید و چند رزمنده را مد نظر قرار دهد که او هم با یک دوزاری آمده و با یک دوزاری خواهد رفت . پس باید خود را وقف همه آحاد مردم کند، نه خدای نخواسته معدود سفارشی ها که پاشنه آشیل و چشم اسفندیار او خواهند بود.» متعاقب انتشار آن وجیزه، برادر و دوست عزیزی که فرماندار یکی از شهرهاست، در پیامی به نگارنده نوشت: « سلام جناب مطهری؛ ارادتمندم/ حقیر جناب کارخانه را سال هاست که می شناسم، الحق جوانی مؤمن ، لایق، اهل خرد، تعامل و بصیرت هستند. انشاءالله با حمایت شما و سایر دوستان، منشأ خیر برای مردم پاکدشت باشند.»

#صالح شناخت قبلی از آقای کارخانه ندارد و طی ایام کوتاهی هم که مسئولیت خطــــیر مدیریت کلان شهرستانمان به وی واگذار شده ملاقاتی با او نداشته است که فعلاً در مورد نوع حکمرانی او چیزی بگوید؛ اما گواهی همتای مؤمن و ولایی ایشان را حمل بر صحت کرده امید دارد که انشاء الله الرحمن نسبت وثیقی بین عمل او با کلام نورانی مولای متقیان علی (ع) در نامه ۵۳ نهج البلاغه و فرازهای پر نکته و پر بهایی که در صدر سخن آمده برقرار و وی در تمام امور، خاصه موضوع بسیار مهم تقسیم استان تهران ، مدافع حقوق مردمی باشد که بر آن ها حکمرانی می کند. به خصوص مردمی که در دفاع از اسلام ، امامین انقلاب و کشور عزیزمان ، سنگ تمام گذاشته اند.

آقای فرماندار حتماً از ظرفیت ها و قابلیت ها و نظرات آحاد مردم به خصوص کارشناسان محلی پاکدشت در موضوع استان شرقی و مرکزیت آن مطلع است، بنابراین می بایست صادقانه و با رویکردی مؤمنانه و امانت دارانه بر گرفته از مکتب علوی ، حرف حساب و منطبق با حقیقت و واقعیت قابل اثبات مردم این خطه غنی از ذخایر مادی و معنوی را به سمع و نظر آقایان استاندار، وزیر کشور و خاصه رئیس جمهور مردمی آیت الله رئیسی برساند تا در تصمیم سازی و تصمیم گیری برای تعیین مرکزیت استان، امر، بر مدار حق ، انصاف و عدالت قرار گیرد.

 

آقای کارخانه ! اگر چنین کردید_ انشاء الله که چنین می کنید_ به قول آن برادر ما و همتای شما، منشأ خیر برای مردم پاکدشت خواهید بود. /صالح

لینک کوتاه : https://pakdashtfori.com/?p=784

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.